Case study

Case study  >  PLAY – KOMIKSY

Komiksy

Poznaj case study Play – Komiksy

Właściciel sieci komórkowej, z której korzysta już 15 milionów klientów. Od czasu komercyjnego startu w 2007 roku Play w ciągu 10 lat zmieniło się z początkującego gracza w numer 1 na rynku mobilnym w Polsce.

Współpracujemy z firmą Play nieprzerwanie od 2017 roku. Tworzymy animacje, grafiki, portale, strony, szkolenia, gry.

Kategoria

prace graficzne

„Kapitan Ameryka”, „Batman”, „Spider-Man”, „Superman”, „Blade”, „X-Men”, „Fantastyczna Czwórka”, „Czarna Pantera”, „Thor”, „Doktor Strange”, „AntMan” – kojarzycie te filmy?

Łączy je fakt, że wszystkie są ekranizacjami komiksów. W przypadku wielu młodych ludzi, którzy byli odbiorcami naszego projektu, komiks prawdopodobnie został zastąpiony przez smartfony, tablety lub pady od konsoli. Dalej jednak jest to potężne narzędzie do przekazywania informacji, wiedzy i opowiadania o problemie nie wprost.

Jak było i jak miało być?

Początkujący pracownik uczył się w większości od swoich bardziej doświadczonych kolegów oraz z materiałów, które otrzymywał.

W natłoku obowiązków często uczył się także na błędach własnych ze stratą dla firmy.

Konieczna była reakcja.

Cel

Do celów należały:

uświadomienie młodym pracownikom firmy Play ryzyka związanego z oszustwami i nadużyciami ze strony klientów,

prezentacja przykładowych sytuacji trudnych, które mogą ich spotkać w przyszłości,

ujednolicenie i usystematyzowanie sposobu przekazywania ważnych informacji.

Wyzwania

Opracowanie koncepcji, która skupi na sobie uwagę młodych ludzi, zaciekawi ich i zmusi do refleksji

Wkomponowanie historii, która rozbawi, uświadomi i pozwoli zrozumieć możliwe zagrożenia

Wybór formy przedstawienia przykładów

Połączenie zagadnienia z innymi realizacjami dla klienta, aby uzyskać spójność przekazu

Dlaczego komiks?

Skupiliśmy się na grupie młodych ludzi. Zwykła informacja przekazana w pliku zginęłaby w gąszczu innych. Animacja czy film to lepszy wybór, ale ilość informacji do przekazania była spora, co niosło ryzyko, że część treści zostanie zapomniana.

Drogą eliminacji postawiliśmy na komiks – jako ciekawą alternatywę i nowość. Wcześniej pracownicy nie otrzymywali informacji w takiej formie. Ich zaskoczenie było duże, gdy zamiast zwykłej treści zobaczyli narysowane sceny pełne zwrotów akcji.

Efekty naszej pracy

Do dzieła zabrali się twórcy treści WeMedia. W pierwszej kolejności zdobyliśmy komplet wiedzy od ekspertów Play. Spotkaliśmy się z nimi, wypytaliśmy ich o najróżniejsze sytuacje i wybraliśmy wspólnie te, które warto uwypuklić.

Opracowaliśmy łącznie trzy rozbudowane komiksy, w których jedna osoba opowiada drugiej swoje najciekawsze przypadki. Włączyliśmy do fabuły również tajemniczego agenta o pseudonimie Big Boss, który zleca śledztwo, ale o tym ciiisza, bo to tajne.

Wyszły nam ciekawe opowiadania, podane w estetyczny, atrakcyjny sposób. Co najważniejsze, łatwo zapamiętać kluczowe informacje i nie powielać błędów w codziennej pracy.

Zobaczcie fragmenty komiksów.

To nie koniec!

Pomysł z komiksami spodobał się na tyle, że w wielu późniejszych realizacjach wykorzystywaliśmy moc przekazu, jaką daje ta forma prezentacji. Komiks może być także częścią większej całości. Zobaczcie case study czterech stron WWW, z których każda rozpoczyna się krótkim komiksem.

Porozmawiajmy
o Twoim projekcie.

Zostaniesz przeniesiony na naszą stronę WeLearning.pl, na której znajdziesz więcej informacji na temat szkoleń e-learningowych. Czy chcesz to zrobić?