Poznaj case study Play – Komiksy
Właściciel sieci komórkowej, z której korzysta już 15 milionów klientów. Od czasu komercyjnego startu w 2007 roku Play w ciągu 10 lat zmieniło się z początkującego gracza w numer 1 na rynku mobilnym w Polsce.
Współpracujemy z firmą Play nieprzerwanie od 2017 roku. Tworzymy animacje, grafiki, portale, strony, szkolenia, gry.
prace graficzne
„Kapitan Ameryka”, „Batman”, „Spider-Man”, „Superman”, „Blade”, „X-Men”, „Fantastyczna Czwórka”, „Czarna Pantera”, „Thor”, „Doktor Strange”, „Ant–Man” – kojarzycie te filmy?
Łączy je fakt, że wszystkie są ekranizacjami komiksów. W przypadku wielu młodych ludzi, którzy byli odbiorcami naszego projektu, komiks prawdopodobnie został zastąpiony przez smartfony, tablety lub pady od konsoli. Dalej jednak jest to potężne narzędzie do przekazywania informacji, wiedzy i opowiadania o problemie nie wprost.
Początkujący pracownik uczył się w większości od swoich bardziej doświadczonych kolegów oraz z materiałów, które otrzymywał.
W natłoku obowiązków często uczył się także na błędach własnych ze stratą dla firmy.
Konieczna była reakcja.
Do celów należały:
uświadomienie młodym pracownikom firmy Play ryzyka związanego z oszustwami i nadużyciami ze strony klientów,
prezentacja przykładowych sytuacji trudnych, które mogą ich spotkać w przyszłości,
ujednolicenie i usystematyzowanie sposobu przekazywania ważnych informacji.
Opracowanie koncepcji, która skupi na sobie uwagę młodych ludzi, zaciekawi ich i zmusi do refleksji
Wkomponowanie historii, która rozbawi, uświadomi i pozwoli zrozumieć możliwe zagrożenia
Wybór formy przedstawienia przykładów
Połączenie zagadnienia z innymi realizacjami dla klienta, aby uzyskać spójność przekazu
Skupiliśmy się na grupie młodych ludzi. Zwykła informacja przekazana w pliku zginęłaby w gąszczu innych. Animacja czy film to lepszy wybór, ale ilość informacji do przekazania była spora, co niosło ryzyko, że część treści zostanie zapomniana.
Drogą eliminacji postawiliśmy na komiks – jako ciekawą alternatywę i nowość. Wcześniej pracownicy nie otrzymywali informacji w takiej formie. Ich zaskoczenie było duże, gdy zamiast zwykłej treści zobaczyli narysowane sceny pełne zwrotów akcji.
Do dzieła zabrali się twórcy treści WeMedia. W pierwszej kolejności zdobyliśmy komplet wiedzy od ekspertów Play. Spotkaliśmy się z nimi, wypytaliśmy ich o najróżniejsze sytuacje i wybraliśmy wspólnie te, które warto uwypuklić.
Opracowaliśmy łącznie trzy rozbudowane komiksy, w których jedna osoba opowiada drugiej swoje najciekawsze przypadki. Włączyliśmy do fabuły również tajemniczego agenta o pseudonimie Big Boss, który zleca śledztwo, ale o tym ciiisza, bo to tajne.
Wyszły nam ciekawe opowiadania, podane w estetyczny, atrakcyjny sposób. Co najważniejsze, łatwo zapamiętać kluczowe informacje i nie powielać błędów w codziennej pracy.
Zobaczcie fragmenty komiksów.
Pomysł z komiksami spodobał się na tyle, że w wielu późniejszych realizacjach wykorzystywaliśmy moc przekazu, jaką daje ta forma prezentacji. Komiks może być także częścią większej całości. Zobaczcie case study czterech stron WWW, z których każda rozpoczyna się krótkim komiksem.
Zostaniesz przeniesiony na naszą stronę WeLearning.pl, na której znajdziesz więcej informacji na temat szkoleń e-learningowych. Czy chcesz to zrobić?