Case study

Case study  >  Projekty Graficzne

Projekty graficzne

Geneza wyboru formy edukacyjnej

Wielu młodych uczestników szkoleń, które zrealizowaliśmy, prawdopodobnie w dzieciństwie miało pod łóżkiem smartfony, tablety lub pady od konsoli. Jest duże prawdopodobieństwo, że nie trzymali oni tam kolekcji komiksów, nie prenumerowali kolorowych gazet ani znaczków. Czy to jednak oznacza, że nie potrafią się uczyć bez angażujących ich multimediów? Jesteśmy przekonani, że potrafią, ba, wręcz tego potrzebują.

W czasie naszej współpracy z firmą Play pojawiło się kilka tematów, które naszym zdaniem nie wymagały realizacji strony WWW, szkolenia SCORM ani gry edukacyjnej.

Oczywiście można było to zrobić, byłoby to równie skuteczne, ale z pewnością byłoby wtedy drożej, dłużej, trudniej. Musimy też pamiętać, że uczestnik będący w pewnym procesie edukacyjnym, który dostaje dziesiątki materiałów multimedialnych, potrzebuje oddechu, przestrzeni i zwyczajnego materiału, który może przeczytać.

Balans jest ważny zarówno w nauce, jak i w życiu. Wybraliśmy więc kilka obszarów wiedzy, która doskonale pasowała do jej przedstawienia w formie różnorodnych grafik.

Co zrobiliśmy?

W ramach współpracy, którą opisujemy, mieliśmy przyjemność pokazać nasz potencjał graficzny. Stworzyliśmy:

Infografiki opowiadające o karcie SIM, certyfikacie SID czy zadaniach wewnętrznych działów firmy

Trzy komiksy, które opowiedziały historie pewnego oszusta, oraz kilkanaście komiksów będących częścią szkoleń

PDF-y dołączane do materiałów, ale mamy na koncie również opracowanie 30 stron informatora rekrutacyjnego

Wiecie już, co zrobiliśmy, oraz znacie ogólne powody, dla których to zrobiliśmy. Pora zobaczyć, co powstało. Możemy pokazać Wam kilka grafik naszego autorstwa.

Wybrane fragmenty komiksów

Wybrane infografiki

W ramach współpracy, którą opisujemy, mieliśmy przyjemność pokazać nasz potencjał graficzny. Stworzyliśmy:

Manual rekrutacyjny

Niestety nie możemy Wam pokazać całości, ponieważ materiał jest jedynie do wewnętrznego użytku Play. Chcemy jednak zaprezentować kilka stron tytułowych, które opracowaliśmy. Całość powstała w stylu sportowym. Wybraliśmy bardzo dobre zdjęcia, które oddają charakter opisywanych treści. Zmieniliśmy tym samym zwykłego manuala w dobrze oprawioną książkę, którą przyjemnie się czyta.

Karta SID

Karta SIM

Biznes Info

Trudności

Grafika w materiałach e-learningowych jest głównie po to, aby pomóc zrozumieć dane zagadnienie. Naszym zdaniem dobrze jest, jeśli odgrywa też rolę estetyczną, bo uważamy, że nawet najlepsze treści podane w mało atrakcyjny sposób mogą nie być ciekawe. Jeśli jednak przedmiotem produkcji jest infografika, PDF czy komiks, to wiadomo, że w tym wypadku grafika będzie stanowiła główny składnik.

Problemy, na które możecie natrafić, to z pewnością większa liczba poprawek. Jeśli coś jest głównym składnikiem, musi być idealne. Co więcej, dobra grafika powinna nieść ze sobą przekaz, metaforę, informować obrazem, a nie słowem, co często okazuje się trudniejsze, niż się wydawało.

Tworząc komiks, musicie pamiętać o historii, która za nim stoi. Powinno być śmiesznie i ciekawie, może być strasznie i wciągająco, ale nie może być tylko ładnie, bo będzie nudno.

Opracowując plik PDF, z pewnością napotkaliśmy problem czasu. Okazało się, że zrobienie dobrego podręcznika składającego się z 30 dopracowanych stron zajęło nam dwukrotnie więcej czasu, niż zakładaliśmy. Jesteśmy za to przekonani, że wyszedł on dwukrotnie lepiej, niżby mógł.

Oceny

Wśród ocenianych materiałów znalazła się infografika dotycząca certyfikatu SID, która była częścią procesu szkoleniowego na ten sam temat. Oto wyniki dla całości, czyli infografiki i szkolenia:

 

Ankietę po materiale wypełniło 127 osób. Oceniły one materiał następująco:

WYNIKI

4,89 / 5

Materiały, z którymi miałem okazję się zapoznać, zostały przygotowane w zrozumiały dla mnie sposób.

4,87 / 5

Nie miałem problemów z obsługą materiałów.

4,9 / 5

Materiały zostały przygotowane w ciekawy sposób, który ułatwiał mi naukę.

Gdyby wyniki dotyczyły samej infografiki, to nie cieszylibyśmy się tak bardzo. Wiadomo, grafikę jest łatwiej ocenić. Nie ma co się zepsuć, zaciąć, nie działać właściwie.

Wiemy też, że tworząc grafikę, łatwo zbłądzić, przesadzić z ilością, skomplikować i utrudnić odbiór. Uzyskany wynik jest dla nas potwierdzeniem, że czasem prościej znaczy lepiej, mniej znaczy więcej, a prościej wcale nie znaczy mniej ciekawie.

Zachęcamy do realizacji podobnych projektów opartych na ciekawym pomyśle, w których obraz przemawia zamiast przycisku „Dalej”.

Masz pomysł, a może masz potrzebę, ale właśnie pomysłu Ci brakuje? Wyślij nam brief, coś wymyślimy.

Zostaniesz przeniesiony na naszą stronę WeLearning.pl, na której znajdziesz więcej informacji na temat szkoleń e-learningowych. Czy chcesz to zrobić?